Markedsføringsideer til autoværksteder

Uanset om dit værksted trives med nye forretninger eller gamle kunder, er markedsføring nøglen til at nå lokale forbrugere, der leder efter reparation. Og med den rigtige marketingplan på plads, kan du nå dine kunder, når de har mest brug for dig, på de websteder og enheder, de bruger mest.

 

Med blot nogle få målrettede markedsføringsmetoder kan du øge din virksomheds omdømme og tiltrække nye kunder. Da reparationsvirksomheden primært er en B2C-virksomhed, er dens digitale marketingindsats mere promoverende. Her er 4 markedsføringsideer til værksteder til at hjælpe din virksomhed med at vokse.

 

1. Søgeannoncering

Du kan bruge ppc Google-søgeannoncer til at skabe mere trafik til din professionelle hjemmeside og generere kundeemner af høj kvalitet til din virksomhed. Din annoncetekst skal promovere det, der gør din reparationsvirksomhed unik – Såsom lavprisgaranti, kampagne, et års garanti osv. Hvis du har været i forretning i lang tid, skal du fremhæve det år, du blev grundlagt, da dette vil få dig til at se mere troværdigt ud.

 

2. Content Marketing

Content marketing er en fantastisk måde at generere leads og skabe tillid til nye og eksisterende kunder. En måde at gøre dette på er at levere informativt indhold for at lette deres frygt, bekymringer og forvirring:

 

  • Blog — Bruges til SEO-strategier til at skabe indhold om din virksomhed, det er også en fantastisk måde at generere trafik til dit websted. Skriv fx nogle artikler om kundecases eller tips til at holde motoren i gang om vinteren.
  • Video — Opret informative videoer til dem, der måske skal have deres bil repareret.
  • Billede — Opret indholdet af kampagnen og medtag din virksomheds navn og kontaktoplysninger

 

 

Du kan også bruge social media sync til indholdsmarkedsføring, vise så meget som muligt om din virksomhed og medarbejdere samt dit arbejdsmiljø og ideer, det er måderne til at vinde tillid hos potentielle kunder.

 

3. Bed om henvisninger

Når du har en kunde der arbejder med dig, så lad dem vide at du ville sætte pris på en henvisning, sørg for at have et visitkort til dem. Få dine kunder til at arbejde for dig ved at tilbyde et henvisningsprogram. Fortæl eksisterende kunder, at hvis de henviser nye kunder til din virksomhed, vil de modtage fordele, såsom små giveaways eller rabatter på tjenester.

 

4. E-mail marketing

E-mail personaliserede servicepåmindelser og tilbud, såsom 10 % rabat på reparationer. Men du skal være forsigtig med også at tilbyde mere værdi end kampagner. Selvom kunder bestemt elsker tilbud, kan de ikke lide at blive bombarderet med annoncer og kampagner. Balancer din e-mail-besked ved at dele indhold, der er mere nyttigt og værdifuldt end salgs- og annoncer.

 

Konklusion

Ideen om en reparationsmarkedsføringsstrategi er kun effektiv, når du implementerer den. Det grundlæggende mål med at markedsføre et autoværksted er at få flere kunder. Når potentielle kunder ser din forretnings hjemmeside eller kontakter dig via sociale medier, kan du tiltrække dem med din integritet og servicekvalitet og gøre dem til livslange kunder. Brug altid en pålidelig leverandør til reservedele, så eksisterende kunder vil komme tilbage.

 

Hvis du vil bygge en succesfuld virksomhed, skal du investere tid og kræfter i at bygge den op. Du skal oprette et websted, reklamere for din virksomhed og få alt det udstyr, du har brug for. Du skal også lave din helt egen forretningsplan, da dette kan sætte dig op til succes i fremtiden. Vi håber du kunne bruge denne guide til tips om succesfulde markedsføringsstrategier for autoværksteder.

Related Post